VSFB

På VSFB:s hemsida skrivs varje månad en månadskrönika http://www.vsfb.se/Aktuellt/Manadskronika
 
 Januari 2014. Ett nytt år igen. Än en gång en påminnelse om att tiden går. Och än en gång denna känsla av att tid är ett märkligt begrepp. Det var ju alldeles nyss det hände. Det obeskrivliga. Det ofattbara. Förlusten. Och ändå var det ju så länge sedan. Kommer det alltid att vara så här? Ja, jag tror att detta är något som vi som förlorat barn eller syskon får lära oss. Ramarna för livet är inte längre de samma. Så svårt det är att tänka på tiden före förlusten och så svårt det är att tänka på framtiden, en framtid utan ett älskat barn. Utan en älskad bror eller syster.
Men det är detta som sorgearbete handlar om – att kunna blicka både bakåt och framåt. Att inte bara fastna just vid tidpunkten för förlusten. Att kunna se alla minnen och kunna ta med dessa in i en framtid. Det är kärnan i sorgearbetet så som jag ser det. Och det är detta vi ska hjälpa varandra med i vår förening. Genom att dela tankar och känslor kan vi hjälpa varandra att minnas bakåt och att våga se framåt.
Min önskan för januari, och för hela det nya året, är att vi fortsätter att vara stöd för varandra i vår förening.
 
Av Kjell Westerlund
 
Jag tycker att Kjell skriver så bra och jag håller med det han skriver.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0