Antondagen

I torsdags var det Antondagen. Känns så svårt. Vi i vår familj har alltid fått paket när det är namnsdag. Att åter igen inte få köpa något...................  Ja det är så svårt att hitta ord.
 
Vi har hållt på att greja här hemma och jag vet ju att du hade hjälpt oss med allt. Det tar lång tid för oss och vi har igentligen inte den energin som vi skulle behöva. Det får ta den tid det tar och det som är viktigt är att det bli bra och att vi är nöjda.
Idag har vi påbörjat sista rummet som är tvättstugan och det är inte så stort och där är det målning som behövs. Har köpt inredningen så vi har något roligt nu att se fram emot, montera skåp det är kul och se när det växer fram.
På tisdag är det träff med VSFB i Växjö men tyvärr missa jag det för andra gången eftersom vi har möte på jobbet.
Gilla verkligen inte att missa det. Där är där jag träffa andra som lever med det jag gör och det ger mig så mycket att träffas.
 
 
 
Älskade Anton min saknad efter dig är enorm.
Det finns inga ord som jag kan använda för att förklara det.
 
Av en vän fick jag tips på en bok som heter
"skönhet är plåster på själens sår" av Carolina Gårdheim
Har beställt den från Kreativ Insikt
http://www.kreativinsikt.se/
 
 
Hon skriver
 
saknaden
svart som bråddjuet
tar den på mig
brutalt
huvudstupa
utan
livlina
långt bort från nu
 
tillbaka
i hålet
det dunkla det avoga det bottenlösa
 
lismande hal otäckt nära
viskar den
-avgrund-
 
alltid
oförberedd
tar mig
saknaden
 
det finns inget skydd
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0