För 27 år sen

Tänker tillbaka på livet.
Idag är det 27 år sen Anders och jag blev ihop och det har hänt mycket under åren.
Vi har bott ihop 26 år.
Blev föräldrar för 23 år sen.
Fick vårt andra barn för 21 år sen.
Gifte oss för 17 år sen.
Fick vårt tredje barn för 15 år sen.
Flyttade till detta hus för 15 år sen.
Dessa händelser är roliga och underbara.
 Att få barn är det mest underbara och det mest fanatstiska jag varit med om
och det är svårt att förklara i ord den känslan.
 
I september för 9 år sedan gjorde Hanna den största ryggoperation man kan göra.
För 6 år sen i serptember hände det som inte fick hända......
Anton dör efter att ha blivit påkörd :(
Att förlora sitt barn är det
värsta, hemskaste en förälder kan vara med om.
Jag kan som jag skrivit förrut inte skriva i ord hur det är att mitt barn är dött.
Denna enorma saknad och längtan efter honom det går inte att skriva i ord.
 
Fick i torsdags veta att en kille dött.
Hans föräldrar och vi gick i samma föräldragrupp.
Han och Anton har spelat handboll tillsammans.
Det fotsätter hända
Föräldrar förlora sina barn.
Jag slås tillbaka till september 2007
och vet precis hur de har det i denna chock.
Tänker på denna familj som nu hamnat i detta trauma.
Jag finns här om de vill.
 
 
Det svåraste av sorger

Det svåraste av sorger
är
när livet blir för kort
och en dotter eller son
för alltid ryckts
bort.

När någon man gett liv
och älskat mest av allt
så grymt kan
tas ifrån en
blir det ofattbart och kallt.

I sorgens tunga
mörker
får man ta en dag i sänder
och försöka samla kraft
tills ljuset
återvänder.

Och i all gränslös saknad
så hjälper det att se
den
medkänsla och omsorg
som andra har att ge.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0