Skönt!

 
 
 
  Idag är en vanlig dag. Julen är över för denna gång och jag tycker det är skönt!
Vet att det är fler som tycker det som är i samma situation som jag/vi.
Det är inget konstigt alls.
Denna fruktansvärda saknad och längtan som alltid finns
men den är ännu starkare en sån här helg när alla ska vara samlade
och vi går till vår son på kyrkogården.
Det finns inga ord som kan förklara de känslorna. 
Jag vet att jag skrivit det förrut.
 
Denna Julen var andra julen utan farmor. Förra Julen hade hon varit död fem månader. 
Eftersom att vi inte är en stor släkt så är vi själva.
Anders Hanna Wilma Lisa och jag.
Det bästa med det är att ingen behöver bryr sig hur vi är och vad vi gör av helgen.
Vi tar det väldigt lugnt och vila mycket.
Vi äter julmat men bara det vi verkligen gilla.
Min underbara lilla familj.
Är så tacksam för att de är min familj.
 
 
 Nu är denna terminen slut för Hanna och Wilma.
Hanna har gjort sin första termin på lärarutbildningen med mycket gott omdömme.
Wilma har verkligen kämpat i skolan i många år och har verkligen fått utdelning på sitt kämpande så underbart.
Är så imponerad av deras fina resultat trots sin stora sorg efter sin bror.
 

Igår åkte vi till Öland. Vi åt kroppkakor och Raggmunkar på Arontorp.
Det är så gott och precis som hemlagat. Det rekommendera jag verkligen.
 
Se gärna "Döden döden döden" på SVT play.
Tycker det har varit bra och mycket bra att ta upp detta som är så tabubelagt.
Sorg och död är något man inte ska prata om här i Sverige.
En sak vet alla att man föds och att man dör.
 
 
http://www.svt.se/doden-doden-doden/kommentarer-i-sociala-medier
 
 
 
DÖDEN DÖDEN DÖDEN
Flera tittare delade med sig av sina reaktioner på sociala medier efter första avsnittet av Döden, döden, döden
 
Anna Lindman på besök i krematoriet.

Här är några av kommentarerna:

 

”Otroligt bra program! Alla skulle behöva se detta.” /Ulrika

 

”Alla borde slå på SVT2 och kolla på Döden, döden, döden. Det är ganska förlösande att lyssna på det som aldrig pratas om. @IsabelToday

 

”Ett bra sätt att hantera rädsla är att lära sig mer om det som skrämmer.” @Stora_Essingen

 

”Tack för ett jättebra program! Något vi verkligen behöver börja våga prata om.” /Camilla

 

”Jättebra initiativ, tycker det är väldigt bra att lyfta fram döden som har fått en så konstig och liten roll i vårt samhälle trots att den har en så stor roll i våra liv.” /Sara

 

”Döden, döden, döden är det mest intressanta och gripande jag sett på #svt på länge. Klart sevärt!” @HerrPetrale

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0