Min starka mamma......

 

Min starka mamma ...
Text: Kaye Des Ormeaux (Svensk text: Helen S Wirén)
 
Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla.
Men i ensamhet om natten har jag sett hennes tårar falla.
Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå.
Hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne förstå.
Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta...
Jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig i sitt hjärta.
Hon bär ett leende, ett leende som hon tror döljer.
Men genom Himlens dörr ser jag tårarna som följer
Min mamma försöker hantera döden för att hålla mig kvar.
Men alla som känner henne vet att det är den enda möjlighet hon har.
När jag vakar över min starka mamma...
genom Himlens öppna dörr försöker jag förklara
att änglar skyddar mig nu så som hon gjorde förr.
Men jag vet att det inte hjälper eller lättar bördorna hon bär.
Har du möjlighet, gör ett besök...
och visa att du håller henne kär.
Vad hon än säger...
hur hon än mår.
Min starka mamma har ett hjärta,
för alltid fullt av sår.
 
 
IDAG ÄR DET 5 ÅR SEN DU ANTON BLEV PÅKÖRD
OCH VÅRT LIV FICK EN HELT ANNAN VÄNDNING.
VÅRT NYA LIV BÖRJADE,
DET LIV VI INTE VILL HA
HAR VARIT OCH PLANTERAT OCH GJORT FINT HOS DIG IDAG.
SÅ SVÅRT
SÅ TUNGT
SÅ FRUKTANSVÄRT JOBBIGT
ATT GÅ TILL EN GRAV PÅ KYRKOGÅRDEN FÖR ATT GÖRA FINT HOS DIG
ÄLSKADE BARN
 
DET FINNS INGA ORD SOM KAN FÖRKLARA................
HUR DET ÄR
ELLER
HUR DET KÄNNS
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänker på er så mycket, dessa tre svåra och tunga dagar<3
Det finns en saknad som bara växer, det finns en längtan som aldrig tar slut. Men kärleken till våra barn tar heller ALDRIG slut, den är starkare än döden!
många kramar till er alla i familjen<3
Cine M familj

2012-09-13 @ 18:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0