FARSDAG
Konstigt när alla barn inte är här på riktigt
Saknaden är så stor.
Min pappa dog för 16 år sedan min svärfar för 10 år sen.
Det går inte att jämföra med att sitt barn är dött.
Fick ett konstigt meddelande på Facebook för länge sen där personen jämförde med sina föräldrar.
Eftersom jag mist förälder också kan jag verkligen tala om att man inte kan jämföra på något sätt.
Att mista sitt älskade barn är så fel så fel.
Sina föräldrar ska ju dö innan en själv
men barnbarn ska inte dö innan varken föräldrar eller mor- eller farföräldrar.
Det är såååååå fel!!!!

Lilla barn du är med idag på ditt sätt ♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Det beror väl helt på vad man har för relation till sina föräldrar, hur det känns när någon av dem går bort... Tycker att du är helt ute och cyklar genom att jämföra olika slags sorger. För just dig känns det så här, men för en annan människa kan det kännas annorlunda. Tycker inte man ska sätta sig över folk och jämföra vad som är mest jobbigt att förlora. ALLA människors sorg ska respekteras och inte behöva jämföras på det sätt som du gör. Självklart förstår jag att det är fruktansvärt att mista ett barn, men för den sakens skull får man inte föringa andras sorg.



/Anna

2011-11-19 @ 12:48:07
Postat av: Kicki

Hej Anna

Jag sätter mig verkligen inte över folk men att någon kommer och säger hur jag ska sörja när mitt barn är död tycker jag är konstigt. Jag hade en mycket nära relation med min pappa och även min svärfar. Jag tro inte du mist ditt barn och därför kan du inte tala i det för det kan ingen som inte gjort det. Att mista sina föräldrar är i rätt led men att få begrava sitt barn är INTE i rätt led. Tyvärr var min pappa 62 år när han dog och det tycker jag är för tidigt och jag har verkligen sörjt honom. Min svärfar var 66 år och det är också förtidigt. Han var väldigt svårt cancersjuk och vi hjälptes åt att ta hand om honom för han ville vara hemma.

Tråkigt att du tycker att jag föringas andras sorg för det gör jag verkligen inte och det fallet jag skrev om så berättade jag inte hela situationen. Den personen som skrev til mig har inte träffat mig eller pratat med mig sen Anton dog.

Anna det jag kan råda dig till om du bli upprörd och reta dig på vad jag skriver tycker jag att du ska sluta läsa det jag skriver. Jag har verkligen inte bett dig gå in här och läsa.

Detta är min blogg och det jag skriver är mina känslor och det som jag upplevt. Men det är konstigt när det värsta som kan hända när mitt barn dör så ska jag inte få känna och tycka det jag gör utan jag ska ta hänsyn till många andra och jag ska vara tyst och tänka på andra. Konstig värld vi lever i..................

Har idag varit och träffat andra änglaföräldrar som lever i samma som jag. Är verkligen tacksam att få träffa dom som verkligen förstå.

Med vänlig hälsning Kicki

2011-11-20 @ 23:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0