Julen ja det är skönt att den över.............



När juldagsmorgon glimmar

så står vi där vi står..

Med alla våra minnen

... och våra djupa sår.

 

Hur ska vi klara julen

som står framför vår dörr?

När julen aldrig blir

som jularna var förr?

 

Jag vill ju vara lycklig!

jag vill ju vara glad!

..tillsammans med familjen

på denna fridens dag..

 

Men inte kan jag glömma

att det som hänt har hänt?!

För någon större smärta

jag aldrig nånsin känt..

 

Jag skulle nästan vilja hitta

bland alla julrecept,

ett enkelt sätt att leva

som om inget hade hänt..

 

Men det vore ju att gömma

i ryggsäcken så stor

Man vill ju inte glömma

att barnet i OSS bor..

 

Men hur ska man bestämma

över känslor man ej rår på?

Man kan ju bara hoppas

att det blir lättare nästa år..

 

         Skriven av Susanne Göransson Hedrén 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0