Hur kan jag tro på kärlek när den gör oss så ont. Hur kan jag tro på kärlek när jag ser unga dör.

Kom hem igår från Göteborg. Cine och jag åkte till Göteborg i fredags fm. när vi kom fram gick vi på stan och tittade och köpte lite olika saker. På kvällen åkte vi till hotellet och vilade oss. 
På lördagen var det återsamling efter Utvecklingshelgen med VSFB Vi som förlorat barn.
Det jag var på i oktober förra året. Tåget gick inte hem i lördags och SJ fixade hotellrum åt oss på hotellet vid stationen.
Jag vet att det är många som klagat på Sj de sista dagarna men oss hjälpte de snabbt och bra. 
                                                        
                                           TACK SJ!

Tyvärr kunde inte alla komma på VSFB:s träff pga. vädret. Jättesynd men vi fick en bra dag och föreläsaren Lars Björklund som är präst och har skrivit böcker om sorg kom från Stockholm
Vi pratade mycket om hur man finns som stödperson. Alla som var där utom föreläsaren hade mist barn.
Det är konstigt fast att jag inte känner dem så känns det ändå som att jag gör det eftersom vi "prata samma språk".
Lars Björklund och Göran Gyllenswärd har skrivit 

                                                    "Vägar i sorgen" 
                                                       

Den har jag läst och tycker den är bra den förklara en vis del hur vi har det. Har man inte mist barn själv kan man ALDRIG förstå fullt ut och det är inte lätt att skriva hur det är.

Tack VSFB för att ni ordna dessa träffar och jag hoppas vi ses snart igen.

Det ger mig så mycket att vara med på dessa träffa men den tar mycket kraft och energi och efteråt är jag jättetrött men det gör inget för det är en överlevnad att få vara med och prata och prata.

Cine och jag tittade på melodifestivalen och denna låt fastnade jag för med Erik Linder


            


                                       Tack Cine för denna helgen.

    Här är Cines hemsida där hon skriver om sorgen efter att har mist sin son Eric
                  http://www.tillminneavericlind.dinstudio.se/diary_58.html


                                                                           Kram Kicki

Kommentarer
Postat av: mamma Cine

Stora kramen till dej min vän!!

2010-02-24 @ 14:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0