13 september 2007

13 september 2007 slutade mitt gamla liv.

Anton åkte iväg på sina inlines kl.18.00

Kl.20.25 ringde Anton hem och berättade att han blivit påkörd av en bil och att han bruttit bägge benen.

 

Jag frågar vad han är och han berätta att han är på Alsjöholmsvägen och att ambulansen är på väg.

Jag säger att jag och pappa kommer.

 

Jag kör och Anders åker och det är inte mörkt ute. Jag tycker vi åkte länge och undrar vad han är och ringer upp SOS. Vi fortsätte och kommer fram till Anton.
Vägen är avstängd och Ambulans och brandbil är där.
Anders springer först och jag pakera bilen.

När jag kommer fram ligger Anton på båren.
"Det här fixar jag jag åkte vilse" säger han.
Jag säger ja det gör du bara ta det lungt. Pappa följer med dig och jag kommer sen.
De lasta in honom i ambulansen och Anders åker med.
Jag ser bilen som kört på min son och inser att det har varit en himla smäll för Anton har åkt in genom rutan.
Jag frågar vad killen är som kört bilen och han sitter i brandbilen. Jag går dit och säger hej och att vi får höras sen. Förstå att han är chokad.

Jag går tillbaka till bilen. Det stå kö med bilar. Jag får lite kommentarer från de som står och vänta.
Jag kör hem till tjejerna för att se hur de mår.
Jag säger hur det var med Anton och sen gjeja jag lite.  Anders ringer och säger att de röntga honom.
Sen ringer han igen och undra när jag kommer för att Anton hade tappat medvetandet och att han nu är på operation.
Jag kör in direkt.
När jag kommer in sitter Anders där själv. Jag har med mig kaffe och vi dricker lite.
 

Det är en evig väntan. 
Denna ovisshet och oro den är fruktansvärd. 

Natten går. Sen kommer två in och berätta att det opererat hans ben men det är något som inte stämmer och de vet inte vad det är.
Efter en stund får vi gå in till Anton men sen bli vi utkörda för de misstänker att det vär något med lungorna. Det änns som att man ska svimma och benen vill inte bära.
När de dranerat den ena lungan får vi gå in igen.

forstättning kommer.................

Kram Kicki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0