Denna dikt stämmer

Säg mig hur???


Alla verkar veta hur allt ska vara.
Hur man ska känna, vad man bör klara.
Nu har det gått två år.
Sörja man inte längre får.
Man borde tänka på allt fint man har.
Allt det andra som finns kvar.
Vad ska man göra när kroppen värker och hjärtat blöder?
Ge mig det koncept ni tror jag behöver.
Jag kan inte sopa undan och glömma.
Det som jag innerst i mitt hjärta vill gömma.
Låt mig få sörja på mitt sätt.
Tror inte att något sätt är rätt.
Varför måste jag min sorg försvara?
Kan någon det för mig förklara?

                                              Agneta Thorslund


Kommentarer
Postat av: anne

Hej Kicki

jag läser ofta på Eric Linds hemsida, har läst om Er Anton han är lika gammal som min Adam .

Har börjat läsa din sida oxå , vill bara säga att tårarna rinner lika ofta när jag läst din sida som Cine´s...... Har följt din Anton via din dotter sida minns när jag läste om detta i barran tänkte bar Nej fy usch inte igen.... det var bara för mycket året 2007 för många som dog runt mig , allt detta har förändrat mig mer än man tror fast jag står "utan" för , så har mina tankar ändrat om saker och ting nu är jag bara glad för att mina barn finns hos mig , bryr mig inte om vad dom gör .fast lite i bland men det känns ändå inte viktigt på samma sätt, som förut.

jag bor på Öland inte så långt från Nybro.....

kram på dig kicki både du och cine finns i mina tankar dagligen /Anne

2009-09-19 @ 21:01:55
Postat av: Kicki

Tack Anne för din kommentar och ett stort TACK för att du bryr dig. Kram

2009-09-21 @ 21:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0