Blommor

Idag fick min man blommor från Kalmar Tingsrätt
Vad har han gjort tänker ni.

Han har inte gjort någonting.
Förra veckan fick han ett brev från Tingsrätten om en stämmning.
Anders Karlssson hade gjort en hastighetsövertädelse på 7 km.
När jag vänder på sidan är det en helt annan Anders Karlsson som är äldre och han bor inte här i Nybro.
Jag bli så upprörd och ringer till Tingsrätten.
Hon som skickat papperna är inte där och jag får prata med en annan.
Hon jag får prata med ber så mycket om ursäkt och förklara att de kan söka på namn och finns man i registret så kommer det upp.
Hon säger lite käckt att det kanske är så att Min Anders har en skilsmässa bakom sig därför finns han i registret.
Jag blir helt iskall. Skilsmässa nej det är ju inte därför Anders och jag finns i deras register. Våran son har blivit påkörd och har dött därför finns vi i deras register.
Jag förklarade och hon bar om ursäkt än en gång.
Jag fick hjärtklappning och det snurrade upp allt runt olyckan och utredningen. Skilsmässa ja det hade varit bra om det varit det för då hade Anton levt.
Utredningen och att det blev nedlagt kom tillbaka.
Det var en olyckshändelse men han fick inget straff. Denna kille skulle få böter på 7 km fortkörning och han hade inte kört ihjäl någon.

Idag kom ett brev där de bad om ursäkt.
Jag ringde upp för att få förklara vad det rört upp.
Det får inte hända att man skicka sådana brev fel. Mänskliga faktorn men varför använder de inte personnummer. Jag sökte på HITTA.SE och det fanns 1844 Anders Karlsson i Sverige. Tanken kommer ju upp vilka fick våra papper om Antons olycka.
Jag rinde våran advokat men hon var inte där men hennes sekreterare pratade jag med och enligt henne var detta inte första gången.

Jag frågade Mannnen från Tingsrätten om de meddelat den rätta Anders Karlsson om vad som hänt men det hade de inte gjort. Jag sa att jag ville att han skulle få veta vad som hänt.
Jag tro inte de kommer att säga något men jag ska ringa honom om några dagar och kolla.
Jag tyckte att de skulle dra av på summan han skulle betala men då blev mannen tyst.
Men de skickade ju blommor.
Ja det var snällt men jag hade hellre varit utan detta för det rörde upp för mycket.
Dessa känslor går inte att betala av med blommor. TYVÄRR.
Jag hade planer på att gå till tidningarna och berätta för så dåligt vi har blivit bemötta av myndigheterna var detta droppen.

Ja så skör är man i denna situation.
Ska man aldrig få lugn och ro!

Kram Kicki




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0