FIN MUSIK

IDAG behöver jag lyssna på fin musik.

Här kommer en fin låt      

http://tv4play.se/noje_och_humor/idol?videoId=1.1277583&selId=1.924472&currPage=0

Igår var jag med mina Gamla arbetskompisar i Kalmar och firade en som fyllt år.
Hon visste inget så vi lurade henne riktigt bra.
Vi gick först på ett danspass och sen var vi på lite SPA. De hade sköna massagesängar med jetstrålar.
Efter var vi på Lilla Puben och åt lite god mat och drack öl.
Det var en trevlig kväll men fy så trött jag är efteråt. Hela kroppen får kämpa för att kunna följa med och sen tar orken slut.

Jag läste på en blogg om att man inte skulle ta på sig en mask.
Det var en ung tjej som skrivit till en annan tej som mist sitt syskon.
Jag tänkte lilla flicka om du bara visste. Masken är en överlevnad hade man inte den skulle man inte kunna gå ut alls.
Det är så många som tycker så mycket om oss men jag säger det igen man vet bara om man är i denna situation själv hur det är.
Lägg inte ned tid på att tala om för oss hur vi ska vara och vad vi ska göra.
Vi kämpar varje dag för att orka och försöker hitta vägar att gå.


            Min starka mamma

    Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla
    Men i ensamhet om natten har jag sett hennes tårar falla.

    Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå
    Hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne förstå

    Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta
    Jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig
    i sitt hjärta.

    Hon bär ett leende, ett leende som hon tror hon döljer
    Men genom Himlens dörr ser jag tårarna som följer.

    Min mamma försöker att hantera döden
    för att hålla mig kvar
    Men alla som känner henne vet att det är
    den enda möjlighet hon har.

    När jag vakar över min starka mamma…
    genom Himlens öppna dörr
    försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu
    så som hon gjorde förr.

    Men jag vet att det inte hjälper,
    eller lättar bördorna hon bär,
    har du möjlighet, gör ett besök…
    och visa att du håller henne kär.

    Vad hon än säger… hur hon än mår
    Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår.

    Kaye Des´Ormeaux



     
    Anton vi ses 
      älskar dig
                din Mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0