Tragedin i Norge

                                                               ♥ ♥ ♥

Igår såg eller lyssnade jag mest på minnescermonin från Norge. (Vad bra det är när man missat något program att man kan se det på datorn.)
Tycker Norge har gjort det så fint med programmen både när det sändes från Kyrkan och nu det som sändes i söndags. Kungen och Statsministern visa med hela sitt hjärta hur hemskt det tycker det är det som hänt.
De visade alla som omkommit på bild och läste upp deras namn så hedrande tycker jag men så tragiskt.
Alla dessa unga människor som hade livet framför sig. Tårarna rann hela tiden 77 personer helt ofattbart. 77 familjer som sörjer en nära och i de flesta fallen sitt barn och jag är där och tänker på vad de stackarna ska gå igenom. De är där jag var för snart 4 år sedan i chocken.
Hoppas de får all hjälp de behöver och att det finns människor som verkligen hjälper till på olika sätt




                               Bilden är tagen av Wilma Karlsson på Gotland 2011

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0